Barcelona acull el XII Congrés Hispà Llatinoamericà de Trastorns de la Conducta Alimentària

Més de 300 assistents d’arreu del món es van reunir el passat 9, 10, 11 i 12 de novembre a l’Edifici Històric de la UB per celebrar el XII Congrés Hispano Latinoamericà de Trastorns de la Conducta Alimentària

Diferents professionals del sector van participar en taules rodones, tallers, debats i conferències per tal de debatre, compartir y millorar el tractament i la investigació envers aquestes malalties. També, aprofitant el marc del Congrés, es van posar en pràctica les aliances entre ambdós costats de l’Atlàntic, assegurant així futures col·laboracions entre diverses entitats, fundacions i professionals del sector més clínic.

Durant el congrés, es van dur a terme diversos actes, entre els quals destaquen l’homenatge a les tradicions catalanes amb l’actuació dels Arreplegats (els castellers de la UB) i la diada de Sant Jordi. També cal destacar la Jornada de Famílies, que es va celebrar el dissabte en honor als verdaders protagonistes: els pacients i les seves famílies.

El congrés, que forma part del Capítol Hispano Latinoamericano de la Academy for Eating Disorders, s’ha celebrat per primera vegada en una ciutat europea i ITA i FITA s’ha encarregat de la seva organització. Des de l’entitat es va acceptar com un repte, però també com una bona oportunitat per a enriquir i prosperar en el coneixement i el desenvolupament de noves línies en matèria dels TCA.

noticia-congreso